علل هتک حرمت قرآن و علما تبلیغ ظلم ستیزی و زیر بار زور نرفتن است.

به گزارش بهمئی نیوز ؛نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان در مراسم سوگواری سومین شب محرم هیئت جوانان حسینی شهر لیکک به ریشه یابی علل مورد هجمه قرار دادن علما و هتک حرمت به قرآن کریم  توسط دشمنان پرداخت.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ابتدا با بیان چند سوال عمومی از مردم، تصریح کرد: آخوندها که هستند؟ چرا عمامه هایشان را برمیدارند و چرا کتکشان می زنند؟

وی افزود:همه مردم هویت و پیشینه شخصیت های مختلف را به درستی می شناسند و حتی تحصیلات و جزئیات زیادی از زندگی آنها را می دانند اما عده ای نگذاشتند مردم این اطلاعات را راجع به آخوندها بدانند.

آیت الله نعیم آبادی خطاب به مردم گفت:ما آخوندها را نمی شناسید، تاکنون هم سوال نکردید که  شما در مملکت چکاره اید؟این در حالی است که ما از لحظه تولد بیخ گوشتان اذان می گوییم،در مراسم عقد ازدواج کنارتان هستیم، وقت وفات هم تا آخرین لحظه خاکسپاری و تلقین در کنارتان هستیم اما شما ما را نمی شناسید.

نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه آخوندی و شیخی ریشه قرآنی دارند،ادامه داد: آیه ۱۲۲سوره توبه مربوط به علما و طلاب دینی است؛ زمان پیامبر اسلام عشق به جبهه رفتن زیاد بود، مثل دوران دفاع مقدس انقلاب ما که عده ای گریه می کردند و شناسنامه را دستکاری می کردند تا شاید به آنها اجازه بدهند به جبهه بروند.

 آیت الله نعیم آبادی افزود:در این آیه آمده است که مومنان همه نمی توانند به جبهه کوچ کنند ،آیه نازل شد که برخی باید بمانند و احکام حلال و حرام دین را یاد بگیرند و به دیگران یاد دهند.

 امام جمعه سابق بندرعباس گفت:طلبه شدن واجب است، باید عده ای بروند طلبه شوند.

وی افزود:در ترکیه ۴۰ میلیون شیعه داریم، به امیرمومنان عشق می ورزند اما چون آخوند و مبلغ دینی ندارند، نماز نمی خوانند و سایر احکام دین را رعایت نمی کنند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه هرجا آخوند مبلغ دین باشد، نماز هست، احکام هست، ظلم به زن نیست و سایر احکام الهی ترویج می شود، تصریح کرد:سخت ترین، طولانی ترین و مفصل ترین رشته های علمی رشته های حوزه علمیه هستند،یک پزشک بعد از حدود ۲۰سال درس خواندن می تواند مطب باز کند اما من از ۱۳ سالگی تا الان که ۷۷ سن دارم در حوزه درس خواندم اما هنوز هم نمی توانم تابلو بزنم.

وی گفت:کار حوزه تربیت روضه خوان نیست، شاید مرجع تقلید ما نتواند روضه بخواند،حوزه برای فهم دین و تبلیغ آن است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان با طرح این پرسش که بودجه آخوند از کجاست؟ادامه داد:ما یک افتخار داریم که بودجه دولتی نداریم یعنی آخوند مگر اینکه کارمند دولت باشد وگرنه یک ریال از بودجه دولت خرج آنها نمی شود.

آیت اله نعیم آبادی گفت: بودجه زندگی آخوند از دو راه خمس و منبر تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه خمس بر همه مسلمانان واجب است،گفت:هر کس از مخارج سالش اضافه آمد باید یک پنجم آن مال را خمس دهد ؛گدا گدایی می کند آخر سال یک بسته چای اضافه بر خرج زندگی دارد، مال خودش نیست و اگر خمس آن را نپردازد مالش حرام می شود.

امام جمعه سابق بندرعباس با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در باب اهمیت خمس تصریح کرد:امام فرمود”خمس مایه تبلیغات ماست، با خمس ندادن خودتان را از دعای ما محروم نکنید اگر می خواهید مال شما زیاد شود خمس دهید”.

آیت اله نعیم آبادی گفت: همان طور که کشاورز و باغبان شاخه درخت را قطع میکند تا میوه بهتر دهد، مسلمان هم با پرداخت خمس به مالش برکت می دهد و مهم ترین راه خرج خمس همین هزینه کردن در حوزه علمیه است.

این مبلغ دینی با اشاره به چرایی  مخالفت و دشمنی با آخوندها،گفت: مگر آخوند چه می گوید؟زیر بار ظلم و ذلت نرو، خوردن ارث زن حرام است ، یک غیبت نماز چهل روز را باطل می کند ده غیبت نماز یکسال را باطل می کند،نماز بخوان، روزه بگیر،حجابت را رعایت کن،طوری نباش که خائن بر تو نظر بد کند، سر هم کلاه نگذارید،این سخن آخوندهاست.

وی افزود: اما چرا آخوند را کتک می زنند؟ به همان دلیل که در سوئد قرآن را آتش می زنند آخوند را کتک می زنند و عمامه از سرآخوند برمی دارند ، چرا دیگر کتب آسمانی را آتش نمی زنند.

آیت اله نعیم آبادی تصریح کرد:آیه نفی سبیل پدر آمریکا و استکبار را از ریشه در آورد ؛در این آیه تاکید می شود جامعه مسلمانان نباید زیر بار آمریکای جنایتکار، اسرائیل خونخوار و انگلیس خبیث رود.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان گفت:آخوند مبلغ قرآن است و قرآن دعوت به ظلم ستیزی و نفی استکبار می کند و این عوامل منجر به خشم استکبار جهانی از آخوند و قرآن شده است.

انتهای پیام/