محمدی گفت: امسال ۳۳ پروژه شهرستانی در هفته دولت کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

به گزارش بهمئی نیوز؛فرماندار بهمئی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران این شهرستان به تشریح برنامه های هفته دولت پرداخت.

علی محمدی با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان بتوانند خدمتگزاران واقعی مردم باشند.

وی افزود:ما در مسئله دولت و هفته دولت اقدامات دولت وقت در راستای خدمت به مردم مطرح می کنیم.وقتی ما مسئله ای مطرح می کنیم زیر سوال بردن دولت های قبل مد نظر نیست بلکه سعی می کنیم خدمات دولت فعلی به مردمرا اطلاع رسانی کنیم.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه در بحث اعتبارات شهرستان در سال گذشته در بعضی از پروژه ها به اندازه ده سال پیشرفت داشتیم،خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی ۵ برابر ده سال گذشته بود.

محمدی ادامه داد: امسال هم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر اخیر ریاست جمهوری به این پروژه مهم شهرستانی اختصاص یافت و در حال حاضر ۹ پیمانکار در حال تکمیل پروژه هستند.

وی با بیان اهمیت این پروژه آبرسانی برای توسعه شهرستان، گفت:با تغییر جزئی بخشی از مسیر آبرسانی بحث معارضات حل شد  که امیدوارم تا پایان امسال پروژه به بهره‌برداری برسد.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه در سال اخیر نزدیک به ۵۰ کیلومتر آسفالت داشتیم، تصریح کرد: ما در حوزه راه در شهرستان بهمئی انقلاب آسفالت داشتیم، در نقطه نقطه شهرستان از بنه پیر رودتلخ  تا چاه روغنی، ماغر، ورودی لیکک تا بلوط حصار و شهرک ولیعصر مشاهده می کنیم که یک پروژه توسعه و یا تعمیر راهسازی در حال انجام است.

محمدی گفت: با توجه به نیاز شهرستان امسال هم ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات را به راه‌داری و اجرای پروژه های راه شهرستان تخصیص دادیم.امیدواریم تا شهریور سال آینده در جاده های اصلی شهرستان دیگر نیازی به آسفالت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سفر ریاست جمهوری بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص دادیم ، در سرآسیاب هم تصمیم گرفتیم در هفته دولت پروژه آسفالت در دستور کار داشته باشیم تا از این وضعیت بد بیرون آید.

فرماندار بهمئی گفت:در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری بخش سرآسیاب و ممبی و شهر شدن آنها به نتیجه رسید اما ضعف شورای این دو بخش و عدم تصمیم گیری به موقع در معرفی شهرداران این دوشهر مانع جذب اعتبارات مستقل شد.

محمدی افزود: برای من تفاوتی ندارد چه کسی شهردار باشد، اگر این عزیزان شهرداری انتخاب و حکم صادر می کردند برای شهرداری آنها بالای ۵ میلیارد تومان اعتبار جذب می شد و از توزیع ماشین آلات راه سازی بین شهرهای نوپا در سطح استانی هم بی بهره نمی ماندند.

وی گفت: از امسال یا در نهایت سال بعد برای دو نقطه پرجمعیت دیگر شهرستان هم یعنی شهرک امام خمینی(ره) و شهرک ولیعصر اعتبارات مجزای عمرانی درنظر گرفته می شود که شورا و دهیاری آنها می توانند پروژه های مختلف عمرانی و توسعه ای با اعتبارات خوبی برای خود تعریف کنند.

فرماندار بهمئی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات شهرستانی نسبت به سالهای گذشته،ادامه داد:اعتبارات شهرستان ما در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۲۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

محمدی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری هم حدود ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبارات خاص شهرستان و سهم شهرستان ما در دل اعتبارات استانی هم به آن اضافه می شود. عدد دقیقی از اعتبارات استانی برای شهرستان ها مشخص نیست اما اعتبارات خوبی است.

وی با بیان اینکه خیلی خوب است خواست و مطالبه مردم مطالبه خبرنگاران باشد، گفت: ۱۳هزار میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری برای کل استان است که حدود ۵هزار میلیارد تومان متعلق به شهر مرکز استان(یاسوج) است و مابقی بین شهرستان ها به نسبت جمعیت توزیع می شود که سهم ما هم اعتبارات خوبی است  که جذب اعتبار از این محل عزم مدیران شهرستانی و مطالبه گری رسانه ها را لازم دارد.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه بعضی از رسانه‌ها اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند،افزود: خوشبختانه خبرنگاران شهرستان ما همه مثبت نگر و اخلاق مدار هستند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

نماینده ارشد دولت در شهرستان بهمئی تصریح کرد: در بحث انتخابات پیش رو ما بعنوان نمایندگان دولت تمام توان خود را برای برگزاری عادلانه ترین انتخابات ممکن بکار می گیریم.

محمدی افزود: قول می دهم سلیقه سیاسی ما باعث خیانت در آرا مردم نشود شود و حب و بغض شخصی نسبت به هیچکدام از کاندیداها منجر به تضییع حقوق آنها و آراء مردم نشود.

وی گفت: پروسه انتخابات در شهرستان ما همزمان با سراسرکشور از پانزده مرداد ماه به صورت رسمی شروع شد کههمدلی بین مجریان، سیستم نظارتی شورای نگهبان و شورای تامین شهرستان نوید بخش انتخاباتی سالم در سطح شهرستان است.

فرماندار بهمئی در بخش پایانی این نشست خبری با پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، گفت: امسال ۳۳ پروژه شهرستانی در هفته دولت کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

محمدی در پایان از همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر قادر آشنا در تاسیس سینمای شهرستان بهمئی تقدیر ویژه کرد و گفت:سالن سینمای شهرستان هفته دولت به بهره برداری می رسد.

فرماندار بهمئی در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه شهرستان تجلیل کرد.

تصاویر تکمیلی خبر:

انتهای پیام/